Zomerpaleis en zo - Reisverslag uit Peking, China van Pieter Krijne - WaarBenJij.nu Zomerpaleis en zo - Reisverslag uit Peking, China van Pieter Krijne - WaarBenJij.nu

Zomerpaleis en zo

Door: Pieter

Blijf op de hoogte en volg Pieter

24 Augustus 2008 | China, Peking

Tussen de wedstrijden door ben ik naar het Zomerpaleis gegaan. Het was een hete dag, die niet echt uitnodigde tot wandelen. Dat heb ik toch wel gedaan, want je wilt toch wat zien, nietwaar?
Het zomerpaleis is een complex van ruim 270 hectare. Kleiner dan Bushveld, dus! Maar wel heel mooi. Het paleis zelf ben ik niet ingeweest, dat was te warm. Wel op de brug met de 17 bogen geweest en op het eilandje wat daarbij ligt. Hierop ligt de tempel voor een gunstige regen en voldoende nattigheid! Vroeger baden ze om regen. Nu gooien ze chemicalien in de wolken om het te laten regenen.
Daarna ben ik nog in een wokrestaurant wat wezen eten. En toen door naar het volleybal halve finales heren tussen Brazilie en Italie. Dat won Brazilie vrij eenvoudig. Maar wat is eenvoudig op dit topniveau?
In het Holland huis werden de meiden hockey gehuldigd voor het behalen van goud.
Vandaag sprak ik de moeder van een van de gouden waterpolosters. Later kwam zij er zelf ook bij en kon ik haar feliciteren.
Ook nog bij de Temple of Heaven geweest. Een hemelse tempel, blauw gekleurd, heel mooi. Ook hier een complex van ruim 250 hectare met diverse gebouwen. Heel mooi.

Morgen vertrek ik naar Chengdu, daarna de trein naar Tibet. Dat is 44 uur treinen tegenover 2,5 uur vliegen.

Peking heb ik nu wel gezien. Er wonen hier heel veel Chinezen!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: China, Peking

Mijn eerste reis

Op bezoek bij onze lodge in Zuid-Afrika. Zie www.naarzuidafrika.com

Recente Reisverslagen:

13 November 2011

weer thuis

27 Augustus 2008

Panda's

24 Augustus 2008

Zomerpaleis en zo

19 Augustus 2008

Olympische Spelen

03 Augustus 2008

Back home
Pieter

Actief sinds 06 Mei 2008
Verslag gelezen: 232
Totaal aantal bezoekers 12307

Voorgaande reizen:

22 Juli 2008 - 03 Augustus 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: