Panda's - Reisverslag uit Chengdu, China van Pieter Krijne - WaarBenJij.nu Panda's - Reisverslag uit Chengdu, China van Pieter Krijne - WaarBenJij.nu

Panda's

Door: Pieter

Blijf op de hoogte en volg Pieter

27 Augustus 2008 | China, Chengdu

De reis vanuit Peking verliep erg soepel. Met de taxi naar het vliegveld, inchecken en dan via een Starbucks naar de gate.
De vliegreis duurde 2,5 uur. In Chengdu aangekomen had ik de tijd om 's middags de Wenshu tempel te bezoeken.
De dag daarna met een busje naar Leshan. Daar staat een reusachtige Boeddha, uitgehouwen uit een rots, 80 jaar aan gewerkt. Dit beeld is gemaakt op een punt waar 3 rivieren samenkomen. De stroming bracht veel schepen in nood. Boeddha waakt nu over de veiligheid op de rivier. Ik ging er ook met een boot langs en was helemaal niet bang!
Naast het terrein van de Giant Boeddha was een grot met een Boeddha met 1000 armen. Heel mooi en indrukwekkend.
Vandaag op bezoek bij het panda fokcentrum. Een hele mooie lokatie met heel veel bamboe. Dat eten die panda's natuurlijk. Dit jaar zijn al 8 pandaatjes geboren. Ze liggen nog in de couveuze. En er wonen daar 90 panda's. Inmiddels is men ook begonnen panda's terug te zetten in de natuur. Wereldwijd leven er nu 1500. Dit soort dieren bestaat al 8 miljoen jaar.
Straks de trein in richting Lhasa, 45 uur treinen.