Messing - Reisverslag uit Brescia, Italië van Pieter Krijne - WaarBenJij.nu Messing - Reisverslag uit Brescia, Italië van Pieter Krijne - WaarBenJij.nu

Messing

Door: Pieter

Blijf op de hoogte en volg Pieter

17 Juli 2008 | Italië, Brescia

Aangekomen in Brescia, Italië. Eerst met het vliegtuig naar Milaan Orio. Dat is een kleiner vliegveld vlak bij Milaan. Dan met de auto naar het hotel, overnachten en door naar het bedrijf dat we gingen bezoeken. Ik was samen met een collega.

Brescia ligt tegen de bergen aan en in een gebied waar messing wordt verwerkt tot eindproduct. Het gebied staat vol met bedrijven, die metaal bewerken. We kwamen onder meer langs de Beretta fabriek, waar pistolen en geweren worden gemaakt. Wij zijn echter minder geweldadig van aard. Dus hier maar niet gestopt en door naar een bedrijf dat messing verhit en in een mal tot product stanst. Dit product wordt elders nabewerkt tot eindproduct. Het is interessant om dit proces te zien.

Om bij dit bedrijf te komen moesten we een stuk de bergen in. Het is een prachtige streek, waar ´s winters ook wordt geskied. Toch waren er weinig toeristen. Dat komt omdat het minder bekend is en niet dichtbij de bekende toeristencentra ligt. Er zijn meren, je kunt in de bergen wandelen, prima eten en verblijven. Een vakantiebezoek meer dan waard.

Vermeldenswaard is dat het vuilnisprobleem in Napels mede is opgelost door veel van dat afval in in de centrale in Brescia te verbranden. Trots werd gemeld dat die centrale de modernste in Europa is. Toeval wilde dat ik na thuiskomst een berichtje hoorde dat Berlusconi meldde het afvalprobleem in Napels te hebben opgelost.